Veelgestelde vragen

Wellicht vindt u hier een antwoord op uw vraag. Zo niet, kunt u ons op werkdagen bellen van 9 uur tot 13 uur op 030 - 2391 350.

Verzend & Retour

Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn bestelling. Wat nu?

Nadat u een bestelling hebt geplaatst, ontvangt u een e-mail. Hebt u geen e-mail ontvangen, dan is uw bestelling niet overgekomen. Plaats uw bestelling nogmaals via de webwinkel en controleer of uw bestelling vervolgens wel wordt bevestigd via een e-mail.

Betaal ik BTW als ik iets koop bij het Nibud?

Het Nibud heft BTW op zijn producten en diensten. Vanwege inschrijving bij het CRKBO (Centraal Register Kort Beroepsonderwijs) zijn de opleidingen die het Nibud aanbiedt, uitgezonderd van de BTW-plicht.

De prijs die vermeld staat is incl BTW, tenzij expliciet is aangegeven dat de prijs exclusief BTW is.

Wat is de levertijd van de producten die ik heb besteld?

We leveren in principe 2 keer per week via PostNL. Alle bestellingen die voor maandag 12 uur zijn ontvangen, worden op dinsdag bezorgd. Bestellingen die voor donderdag 12 uur zijn ontvangen, worden op vrijdag geleverd. Zie ook het leverschema.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen en waarom?

De verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht en type pakket (kan het door de brievenbus of is het pakketpost). Bij het afrekenen worden de verzendkosten getoond. Het Nibud is een stichting en leeft van de verkoop van boeken, cijfers en onderzoeken. De winsten, investeren we in het doen van onderzoek en het ontwikkelen van producten die bijdragen aan onze missie: u helpen met grip op geld. We zijn niet in staat alle verzend- en handlingkosten voor eigen rekening te nemen zonder dat we deze missie kunnen blijven nastreven.

Bestelprocedure

Kan ik ook telefonisch of per email een product kopen?

Nee, producten kunnen in verband met het automatische order-verwerkingsysteem uitsluitend worden besteld via de webwinkel.

Zijn de Nibud-producten ook ergens anders te koop?

In principe zijn onze producten alleen in onze webwinkel te koop. Producten die we samen ontwikkelen en maken met partners, kunnen ook via de kanalen van deze partners worden aangeboden.

Kan ik nog iets aan mijn bestelling toevoegen?

Stuur hiervoor zo snel mogelijk een verzoek naar de klantenservice via ons contactformulier. Onze medewerkers beoordelen vervolgens of het nog mogelijk is uw bestelling te wijzigen.

Ik heb per ongeluk een dubbele bestelling geplaatst, wat nu? 

Stuur ons zo snel mogelijk een bericht via het contactformulier, en wij zullen nagaan of de dubbele bestelling kan worden geannuleerd. Is er inmiddels al uitgeleverd, dan verzoeken we u de producten zo spoedig mogelijk te retourneren. U ontvangt het teveel betaalde bedrag binnen 30 dagen terug op uw rekening. De verzendkosten komen voor uw eigen rekening.

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

U kunt uw bestelling binnen zeven werkdagen na aankoop kosteloos annuleren. Meld dit via het contactformulier onder vermelding van uw naam- en adresgegevens en de gegevens over het bestelde product. U krijgt het afgeschreven bedrag binnen 30 dagen teruggestort op uw rekening. Mocht de bestelling al zijn geleverd, dan komen de kosten voor het retourzenden van het artikel voor uw eigen rekening. Digitale producten kunnen niet worden geannuleerd.

Kan ik vanuit het buitenland een artikel bestellen?

Het Nibud levert alleen producten op een adres in Nederland. Bestellen vanuit het buitenland is dus niet mogelijk.

Kan ik mijn bestelling later terugvinden?

Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling. Hierin staat welke artikelen u hebt besteld. Wij raden uw aan deze bevestigingsmail te bewaren.

Professionals: Waarom worden er 1,95 administratiekosten in rekening gebracht bij bestellingen op rekening onder de € 10,-?

Bij een dergelijke kleine bestelling wegen de handling- en administratiekosten niet op tegen de productprijs. Hierdoor zijn we genoodzaakt om € 1,95 aan administratiekosten in rekening te brengen.

Betaalmogelijkheden

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt in onze webwinkel afrekenen met iDeal, PayPal en via vooruitbetaling. Bedrijven of instellingen kunnen na aanmaak van een account, ook op rekening bestellen. Let op: voor bestellingen onder de € 10,- rekenen we bij het op rekening betalen € 1,95 aan administratiekosten.

Nibud ondersteunt professionals