Veelgestelde vragen

Hopelijk vind je hier een antwoord op je vraag. Zo niet, dan kun je ons op dinsdag en donderdag bellen van 9:00 uur tot 12:00 uur op 030 - 2391 350.

Verzenden en retourneren

Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn bestelling. Wat moet ik nu doen?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, krijg je een e-mail. Heb je geen e-mail ontvangen, dan is de bestelling niet overgekomen. Plaats de bestelling nogmaals via de webwinkel en controleer of de bestelling vervolgens wel wordt bevestigd via een e-mail. Het kan ook zijn dat de e-mail in de ongewenste mail beland is.

Betaal ik btw als ik iets koop bij het Nibud?

Het Nibud heft btw op zijn producten en diensten. Vanwege inschrijving bij het CRKBO (Centraal Register Kort Beroepsonderwijs) zijn de opleidingen die het Nibud aanbiedt uitgezonderd van de btw-plicht.

De prijs die vermeld staat is inclusief btw, tenzij expliciet is aangegeven dat de prijs exclusief btw is.

Wat is de levertijd van de producten die ik heb besteld?

We leveren in 1 keer per week uit via PostNL. Alle bestellingen die wij vóór maandag 12:00 uur binnen hebben, worden op maandagmiddag verzonden. Afhankelijk van de levering, kun je de bestelling dan vanaf dinsdag verwachten. 

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen en waarom?

De verzendkosten worden berekend op basis van het pakketgewicht. Ook kijken we naar het type pakket (kan het door de brievenbus of is het pakketpost?). Bij het afrekenen zie je hoeveel verzendkosten er in rekening worden gebracht. Het Nibud is een stichting en leeft van de verkoop van boeken, cijfers en onderzoeken. De winsten die we maken, investeren we direct weer in het doen van onderzoek en het ontwikkelen van producten die bijdragen aan onze missie: jou helpen met grip op geld. We kunnen de verzend- en handlingkosten niet voor je betalen, omdat dat ten koste gaat van onze missie nastreven.

Bestelprocedure

Kan ik ook telefonisch of per email een product kopen?

Nee, producten kun je alleen bestellen via de webwinkel. In verband met onze automatische verwerking van orders accepteren we geen bestellingen die buiten de webwinkel worden gedaan.

Zijn de Nibud-producten ook ergens anders te koop?

In principe zijn onze producten alleen in onze webwinkel te koop. Producten die we samen ontwikkelen en maken met partners, kunnen ook via de kanalen van deze partners worden aangeboden.

Kan ik nog iets aan mijn bestelling toevoegen?

Dit is in principe niet mogelijk, omdat de kans groot is dat je bestelling al uitgeleverd of klaargezet is voor verzending. Mocht het noodzakelijk zijn, dan kun je het beste zo snel mogelijk een verzoek sturen naar de klantenservice via ons contactformulier. Wij zullen vervolgens beoordelen of het nog mogelijk is om je bestelling te wijzigen.

Ik heb per ongeluk een dubbele bestelling geplaatst, wat nu?

Stuur ons zo snel mogelijk een bericht via het contactformulier en wij zullen kijken of de dubbele bestelling nog geannuleerd kan worden. Is er inmiddels al uitgeleverd? Dan verzoeken we je de producten zo spoedig mogelijk terug te sturen. Je ontvangt het teveel betaalde bedrag binnen 30 dagen terug op je rekeningnummer. De verzendkosten komen voor eigen rekening.

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling binnen 7 werkdagen na het aankoopmoment kosteloos annuleren. Meld dit via het contactformulier en vermeld daarbij je naam- en adresgegevens en de gegevens van het bestelde product. Je krijgt het al afgeschreven bedrag binnen 30 dagen terug op je rekening gestort. Mocht de bestelling al zijn geleverd, dan komen de kosten voor het retourzenden van het artikel voor eigen rekening. Digitale producten kunnen niet worden geannuleerd.

Kan ik ook vanuit het buitenland een artikel bestellen?

Het Nibud levert alleen producten op een adres in Nederland. Bestellen vanuit het buitenland is dus niet mogelijk.

Kan ik mijn bestelling later nog ergens terugvinden?

Per e-mail ontvang je een bevestiging van je bestelling. Daarin staat welke artikelen je besteld hebt. Het is daarom verstandig om deze e-mail te bewaren. Heb je een account aangemaakt bij het plaatsen van de bestelling? Dan kun je door in te loggen je order(s) terugvinden in je accountgegevens.

Waarom betaal ik € 1,95 administratiekosten bij bestellingen op rekening onder de € 10,-?

Bij bestellingen onder de € 10,- wegen de handling- en administratieve kosten die bij een dergelijke bestelling komen kijken, niet op tegen de vergoedingen die we ontvangen. Om dat te compenseren rekenen we € 1,95 administratiekosten.

Betaalmogelijkheden

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt in onze webwinkel afrekenen met iDeal, PayPal en via vooruitbetaling. Ben je een bedrijf of instelling? Dan heb je ook de mogelijkheid om op rekening te kopen. Maak dan een account aan. Let op, voor bestellingen onder de € 10,- rekenen we bij het op rekening betalen € 1,95 administratiekosten.

Kwetsbaarheid melden: Responsible Disclosure

Het Nibud besteedt veel aandacht aan de veiligheid van Nibud-websites en online tools. Ondanks onze zorg voor de beveiliging kan het voorkomen dat er een zwakke plek is. We werken graag met je samen om de veiligheid van onze site nog beter te kunnen beschermen. Lees er meer over in de Responsible Disclosure.