Opleiding 'Grip op hypotheekachterstanden'

Opleiding 'Grip op hypotheekachterstanden'

Tweedaagse opleiding over aanpak klanten met budgetproblemen

Locatie
Duur 2 dagen
Prijs op aanvraag

Meerwaarde voor de klant

Steeds meer consumenten vragen zich af of zij hun hypotheek kunnen blijven betalen. Geldverstrekkers hebben te maken met klanten die met een betaalachterstand zitten of dreigen te krijgen. Hoe creëert u meerwaarde voor deze klanten? Hoe gaat u een gesprek aan met een klant die nog wel betaalt, maar waarvan u vermoedt dat hij in problemen gaat komen? Hoe kunt u iemands betaalgedrag beïnvloeden? Deze tweedaagse opleiding geeft theoretische achtergronden en praktische tools en vaardigheden om hypotheekbezitters effectief en efficiënt te helpen.

Nibud werkt samen met Hypsotech

De opleiding is ontwikkeld door Nibud en Hypsotech, een onafhankelijke marktspecialist in de hypotheekindustrie, en wordt door beide partijen gegeven.

Hyspotech 

Voor wie?

De opleiding is bedoeld voor hypotheekadviseurs, medewerkers afdelingen (bijzonder, intensief, preventief) beheer, medewerkers die zich bezighouden met beheersactiviteiten, afdelingen van banken en verzekeraars, geldverstrekkers, WFT-gecertificeerden, medewerkers op operationeel niveau, medewerkers met klantencontact.

Niveau van de training

Mbo+ werk- en denkniveau

Inhoud

  • Kader waarbinnen afdelingen bijzonder, intensief en preventief beheer functioneren: achterstanden, onder water staan, preventie, rol AFM, overheid en NHG, wetgeving
  • Consument helpen grip te krijgen op eigen financiële situatie aan de hand van een stappenplan
  • Klanten en klantencontact
  • Oefenen met een trainingsacteur van de vaardigheden die nodig zijn in het contact met klanten

Leerresultaten

  • U hebt kennis van en inzicht in de betalingsachterstanden op de Nederlandse hypotheekmarkt.
  • U hebt inzicht in klantprofielen en schuldproblematiek.
  • U hebt inzicht in het bepalen van financiële zelfredzaamheid.
  • U kent het stappenplan om inzicht te krijgen in de eigen financiële situatie.
  • U kent tools om grip op geld te krijgen en te houden.
  • U kunt effectief gesprekken voeren.
  • U hebt geoefend met vaardigheden die nodig zijn in het klantcontact.

Studiebelasting

Deze training bestaat uit 2 lesdagen. De studiebelasting naast de lesdag bedraagt 2-3 uur per week. De studiebelasting bestaat uit het lezen van achtergrondinformatie en/of een praktische huiswerkopdracht. 

Docenten

Robert Westphal en Paul van Haaren (Hypsotech)

Robert Westphal       Paul van Haaren

Maximaal aantal deelnemers

15

Bij de training inbegrepen

  • Nibud-certificaat
  • Uitgave Mijn hypotheek. Hoe nu, hoe verder?
  • Deelnemerswerkmap, inclusief handouts, pen en rekenmachine
  • Lunch (bij training van hele dag)

In company of op maat?

Deze opleiding is ook in company mogelijk en kan dan op uw wensen afgestemd worden.

Meer informatie of vragen?

Neemt u dan contact op met het opleidingssecretariaat van het Nibud: opleidingen@nibud.nl, 030 23 91 392 of Hypsotech: opleidingen@hypsotech.nl, 070 34 58 980.

Het Nibud is het enige onafhankelijke instituut in Nederland dat al 35 jaar onderzoek doet naar financieel gedrag van consumenten. Al deze kennis zit verwerkt in onze trainingen. Onze Nibud-methoden zijn bewezen succesvolle preventietechnieken ter voorkoming van financiële problemen. Met een training van het Nibud krijgt u de meest actuele inzichten op het gebied van uitgavencijfers, bestedingspatronen en competenties voor financiële zelfredzaamheid.

Hypsotech heeft als onafhankelijk consultancybedrijf haar sporen in de hypotheekindustrie verdiend. De unieke combinatie van consultancy, onderzoek en opleidingen resulteert in opleidingen die actueel, pragmatisch en op de praktijk gericht zijn. De trainers van Hypsotech zijn professionals die met beide benen in de dagelijkse hypotheekpraktijk staan.

030 - 2391 350

We denken graag met u mee

Nibud ondersteunt professionals