HR-workshop: 'Gespreksvoering bij personeel met schulden'

Gespreksvoering bij personeel met schulden

Concreet stappenplan voor het voeren van een gesprek over financiële problemen.

Locatie Meerdere locaties!
Duur 1 dagdeel (13.30 -17.00 uur)
€ 349,00 BTW vrij

HR-workshop: 'Gespreksvoering bij personeel met schulden'

Wilt u leren hoe u effectief een gesprek kunt voeren met een werknemer met schulden? Signalen van financiële problemen leren herkennen en handvatten krijgen om deze bespreekbaar te maken?
Volg dan deze extra module.

U krijgt een concreet stappenplan voor het voeren van een gesprek over loonbeslag (signalen). Maar een gesprek met een medewerker over loonbeslag vraagt meer dan alleen communicatieve vaardigheden. Het is niet alleen het afwerken van een checklist. Het zit hem ook ergens anders in: veel leidinggevenden, maar ook P&O-professionals zien er namelijk tegenop.

Het kan voorkomen dat u zich betrokken voelt bij de medewerker en bang bent voor de negatieve impact die het nieuws van het loonbeslag op de medewerker heeft. Het kan ook zijn dat u bang bent voor een emotionele uitbarsting van de medewerker of bang bent dat de medewerker al zijn problemen bij u op uw bordje legt. Daarom gaat u uw gesprekstechnieken oefenen met behulp van concrete opdrachten én met een trainingsacteur.

Zo wordt u zich bewust van uw overtuigingen en wat u hier aan kan doen. En hoewel oefenen met een trainingsacteur voor sommige deelnemers spannend is, het blijkt een geweldige manier om te ontdekken hoe u effectief een gesprek over loonbeslag (financiële signalen) kunt voeren, wat voor u én uw medewerker werkt.

Wat komt aan bod?

Stappenplan voor het voeren van een gesprek met de medewerker over loonbeslag (signalen). Hoe gaat u om met:

1. Een medewerker die ontkent dat er financiële problemen zijn of hij brengt die niet in verband brengt met zijn eigen gedrag;
2. Een medewerker die wel het probleem erkent, maar niet in actie komt;
3. Een medewerker die het probleem erkent en in actie komt (maar niet weet hoe, wat en waar).

Na het bespreken van het stappenplan gaat u met behulp van verschillende opdrachten oefenen, waaronder met een trainingsacteur. 

Over de workshop

  • Voor: P&O-professionals, werkgevers, managers, budgetcoaches en anderen die gesprekken willen voeren met medewerkers met financiële problemen.
  • Wanneer?
    27 juni 2017, Utrecht (Regards Meeting Center La Vie)
  • Niveau: Hbo werk- en denkniveau
  • Aantal deelnemers: maximaal 15
  • Duur: 1 dagdeel, kan ook in combinatie met andere HR- workshops ('Van deurwaarder tot loonbeslag' of 'Omgaan met personeel met schulden').

Trainers: Natasja Popma en een trainingsacteur

 Natasja Popma

Bij de training inbegrepen

  • Nibud-certificaat
  • Deelnemerswerkmap, inclusief handouts, pen en rekenmachine
  • Lunch (bij training van hele dag)

In company of op maat?

Deze training wordt in company aangeboden. Ook kan de training op uw wensen afgestemd worden.

Meer informatie of vragen?

Neem voor vragen contact op met het Nibud opleidingssecretariaat: opleidingen@nibud.nl, 030-23 91 392. 

 


Het Nibud is het enige onafhankelijke instituut in Nederland dat al 35 jaar onderzoek doet naar financieel gedrag van consumenten. Al deze kennis zit verwerkt in onze trainingen. Onze Nibud-methoden zijn bewezen succesvolle preventietechnieken ter voorkoming van financiële problemen. Met een training van het Nibud krijgt u de meest actuele inzichten op het gebied van uitgavencijfers, bestedingspatronen en competenties voor financiële zelfredzaamheid.

030 - 2391 350

We denken graag met u mee

Nibud ondersteunt professionals