Activerende gespreksvoering

Activerende gespreksvoering

Leer in twee dagen hoe u uw cliënt kunt activeren en motiveren

Locatie Meerdere locaties!
Duur 2 dagen
€ 940,00 BTW vrij

Breng uw cliënten in beweging

'Nu heeft die cliënt de opdracht weer niet uitgevoerd!' Wilt u uw gesprekstechnieken verbeteren waardoor uw cliënt wel in beweging komt? Wilt u meer kunnen met de verschillende componenten van motiveren? En wilt u de juiste vragen stellen in de verschillende fasen van gedragsverandering? Dan is deze training voor u van belang. Verbeter uw inzichten in activering en motivatie en breng uw cliënten in beweging!

Zelfredzaamheid vergroten

Tijdens de training leert u werken/coachen vanuit het activerende plan van aanpak en vanuit de interactie en gedragsverandering van cliënten. U bezit na de training verbeterde communicatie-/gesprekstechnieken. Uw cliënten nemen hun verantwoordelijkheid en u hebt meer werkplezier en minder energieverlies.

"De training heeft gezorgd voor bewustwording in mijn eigen gesprekstechnieken."
(cursusdeelnemer) 

Voor wie?

De training is bedoeld voor budgetbegeleiders die hun cliënten willen activeren tot meer zelfsturing, verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid, budgetcoaches die:

  • hun coachende gesprekstechnieken willen verbeteren; 
  • het stuur teruggeven aan hun cliënten en werken vanuit een activerende aanpak;
  • uit strijd/discussie willen blijven en op zoek zijn naar de eigen kracht van cliënten;
  • op zoek zijn naar de zelfredzaamheid van cliënten en niet op een 'muur' willen stuiten;
  • effectief willen omgaan met de weerstand van cliënten; 
  • cliënten willen motiveren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun situatie.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • Bindingstechnieken en communicatiecomponenten van activeren.
  • Motiverende en activerende gesprekken voeren.
  • Feedback geven op het gedrag van de cliënt.
  • Fasen van gedragsverandering.
  • Omgaan met weerstanden.
  • Activerend plan van aanpak.

Leerresultaten

  • U kent de fasen van gedragsverandering.
  • U kunt werken/coachen vanuit het activerende plan van aanpak en vanuit de interactie en gedragsverandering van cliënten.
  • U bezit verbeterde communicatie-/gesprekstechnieken.
  • U kunt motiverende en activerende gesprekken voeren.
  • U kunt feedback geven op het gedrag van de cliënt.
  • U kunt omgaan met weerstanden.

Docent: Robert Westphal

 

Over de training

  • 2 en 9 mei, Utrecht
    12 en 19 september, Zwolle
    Andere data op aanvraag
  • Hbo werk- en denkniveau
  • Maximaal 15 deelnemers
  • Inbegrepen: Nibud-certificaat, deelnemerswerkmap (inclusief handouts, pen en rekenmachine), lunch (bij training van hele dag)
  • In company ook mogelijk. Ook kan de training op uw wensen afgestemd worden.

Meer informatie of vragen?

Neemt u dan contact op met ons opleidingssecretariaat: opleidingen@nibud.nl, 030-23 91 392. 


Het Nibud is het enige onafhankelijke instituut in Nederland dat al 35 jaar onderzoek doet naar financieel gedrag van consumenten. Al deze kennis zit verwerkt in onze trainingen. Onze Nibud-methoden zijn bewezen succesvolle preventietechnieken ter voorkoming van financiële problemen. Met een training van het Nibud krijgt u de meest actuele inzichten op het gebied van uitgavencijfers, bestedingspatronen en competenties voor financiële zelfredzaamheid.

 

030 - 2391 350

We denken graag met u mee

Nibud ondersteunt professionals