0

Geen producten

Veel gestelde vragen

Wellicht vindt u hier een antwoord op uw vraag. Zo niet, kunt u ons op werkdagen bellen van 9 uur tot 13 uur op 030 - 2391 350.

Verzend & Retour

Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn bestelling. Wat moet ik nu doen?

Nadat u een bestelling hebt geplaatst, krijgt u een e-mail. Hebt u geen e-mail ontvangen, dan is uw bestelling niet overgekomen. Plaats uw bestelling nogmaals via de webwinkel en controleer of uw bestelling vervolgens wel wordt bevestigd via een e-mail.

Betaal ik BTW als ik iets koop bij het Nibud?

Het Nibud heft BTW op zijn producten en diensten. Vanwege inschrijving bij het CRKBO (Centraal Register Kort Beroepsonderwijs) zijn de opleidingen die het Nibud aanbiedt, uitgezonderd van de BTW-plicht.

De prijs die vermeld staat is incl BTW, tenzij expliciet is aangegeven dat de prijs exclusief BTW is.

Wat is de levertijd van de producten die ik heb besteld? 

We leveren in principe 2 keer per week uit via TNT Post. Alle bestellingen die wij voor maandag 12 uur binnen hebben, worden op dinsdag bezorgd. Bestellingen die we voor donderdag voor 12 uur binnen hebben, leveren we op vrijdagen uit. Zie ook het levering schema.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen en waarom?

De verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht. Ook kijken we naar het type pakket (kan het door de brievenbus of is het pakketpost). Bij het afrekenen ziet u hoeveel verzendkosten er in rekening worden gebracht. Het Nibud is een stichting en leeft van de verkoop van boeken, cijfers en onderzoeken. De winsten die we maken, investeren we direct weer in doen van onderzoek en het ontwikkelen van producten die bijdragen aan onze missie: u helpen met grip op geld. We zijn niet in staat de verzend- en handling kosten voor u te betalen zonder dat we deze missie kunnen blijven nastreven.

Bestelprocedure

Kan ik ook telefonisch of per email een product kopen? 

Nee, producten kunt u alleen bestellen via de webwinkel. In verband met onze automatische verwerking van orders accepteren we geen bestellingen die buiten de webwinkel worden gedaan.

Zijn de Nibud producten ook ergens anders te koop? 

In principe zijn onze producten alleen in onze webwinkel te koop. Producten die we samen ontwikkelen en maken met partners, kunnen ook via de kanalen van deze partners worden aangeboden. 

Kan ik nog iets aan mijn bestelling toevoegen?

Dit is in principe niet mogelijk, gezien het feit dat de kans groot is, dat je bestelling al is uitgeleverd of klaargezet voor verzending. Mocht het noodzakelijk zijn, kunt u  het beste zo snel mogelijk een verzoek sturen naar de klantenservice via ons contactformulier. Wij zullen vervolgens beoordelen of het nog mogelijk is uw bestelling te wijzigen.

Ik heb per ongeluk een dubbele bestelling geplaatst, wat nu? 

Stuur ons zo snel mogelijk een bericht via het contactformulier  en wij zullen kijken of de dubbele bestelling nog geannuleerd kan worden. Is er inmiddels al uitgeleverd, dan verzoeken we u de producten zo spoedig mogelijk terug te sturen. U ontvangt het teveel betaalde bedrag binnen 30 dagen terug op uw rekening nummer. De verzendkosten komen voor u eigen rekening. 

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

U kunt uw bestelling binnen zeven werkdagen na het aankoopmoment kosteloos annuleren. Meld dit via het contactformulier en vermeld daarbij uw naam- en adresgegevens en de gegevens over het bestelde product. U krijgt het reeds afgeschreven bedrag binnen 30 dagen terug op uw rekening gestort. Mocht de bestelling al zijn geleverd, dan komen de kosten voor het retourzenden van het artikel voor uw eigen rekening. Digitale producten kunnen niet worden geannuleerd.

Kan ik ook vanuit het buitenland een artikel bestellen?

Het Nibud levert alleen producten op een adres in Nederland. Bestellen vanuit het buitenland is dus niet mogelijk.

Kan ik mijn bestelling later nog ergens terugvinden?

Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling. Hierin staat welke artikelen u hebt besteld. Het is daarom verstandig om deze e-mail te bewaren. Heeft u een account aangemaakt bij het plaatsen van de bestelling? Dan kun u door in te loggen uw order terugvinden in uw accountgegevens.

Waarom betaal ik €1,95 administratiekosten bij bestellingen op rekening onder de €10,-? 

Bij bestellingen onder de €10,-, wegen de handling- en administratieve kosten, die bij een dergelijke bestelling komen kijken, niet op tegen de vergoedingen die u ons, via de bestelling, betaald. Om dit te compenseren rekenen we €1,95 administratie kosten.

Betaalmogelijkheden

Welke betaalmogelijkheden zijn er? 

U kunt in onze webwinkel afrekenen met iDeal, PayPal en via vooruitbetaling. Bent u een bedrijf of instelling? Dan heeft u ook de mogelijkheid om op rekening te kopen. Maak dan een account aan. Let op, voor bestellingen onder de €10,- rekenen we bij het op rekening betalen €1,95 administratiekosten.

Meer inzicht in je geldzaken